Limburg boven? Voor Toerisme Limburg alvast wel. Hun missie is om zowel Limburgers, als ook de rest van België te inspireren om op ontdekking te gaan in Limburg. Een overnachting, een activiteit of een beleving. Limburg heeft nog veel onontdekte parels in de aanbieding. Tijd om digitaal uit te breken!

De Limburg vakantiegids

Jaarlijks lanceert Toerisme Limburg dé inspiratiegids voor jouw daguitstap of vakantie in Limburg: de Limburg vakantiegids. Deze gids telt meer dan 300 pagina’s vol attracties, fiets- en wandelroutes, insider tips, kindvriendelijke uitjes, logies, … en dat allemaal in Limburg uiteraard!

Om zoveel mogelijk afhalingen van de gratis gids te genereren, lanceerden we één week voor de uitgave een awareness campagne via verschillende kanalen. De communicatiemix bestond uit verschillende banners gecombineerd met video marketing ter uitgave van deze gids.

De keuze om de vakantiegids naast offline ook digitaal te promoten, spreekt natuurlijk voor zich. Via online marketing campagnes kan Toerisme Limburg veel gerichter de gekozen doelgroep bereiken. Jonge gezinnen, mensen die graag fietsen of millennials? Geen enkel probleem. Daarnaast is het ook makkelijker om de budgetten à la minute te verschuiven of aan te passen aan het actieve thema.

Dankzij deze mix van diverse kanalen, bereiken we de doelgroep op verschillende manieren. Na één week behaalden de campagnes meer dan 756.665 vertoningen en 248.000 videoweergaven.

De campagnes zorgden niet alleen voor meer visibiliteit, maar ook voor meer bezoekers én afhalingen van de vakantiegids.

Waarom Yappa?

"De persoonlijke aanpak, duidelijke visie en transparante communicatie apprecieer ik enorm aan Yappa." zegt Jeroen Peeters, Online Coördinator van Toerisme Limburg. "Ze verbloemen het ook niet als er iets minder scoort, maar samen zoeken we naar een oplossing om de campagne succesvol af te sluiten."

"Online marketing is vaak ook geen exacte wetenschap dus soms is het een zoekproces. Het is aangenaam als dat transparant en helder verloopt!"

In Yappa vonden we een digitale partner met een duidelijke visie, transparante communicatie én een persoonlijke aanpak.

Altijd welkom in Limburg

Limburger, wereldburger zeggen ze wel eens. Limburg staat dan ook bekend als een warme provincie waar je met open armen wordt ontvangen. Fietsen door het water in Bokrijk of wandelen langs de boomtoppen in Nationaal Park Hoge Kempen zijn slechts enkele voorbeelden van deze activiteiten.

Om deze Limburgse parels nog meer onder de aandacht te brengen, lopen er de rest van het jaar awareness campagnes voor de verschillende activiteiten en belevenissen in Limburg. Het voornaamste doel? Mensen inspireren om eens op ontdekking te gaan in Limburg.

Door een gebalanceerde mix van verschillende kanalen in te zetten per personagroep, geniet Toerisme Limburg van een verhoogde visibiliteit binnen maar zeker ook buiten Limburg. Want met meer dan 12 miljoen vertoningen in 2017 weet bijna heel België welke troeven Limburg allemaal te bieden heeft.

Vooral de remarketing campagnes spelen een grote rol in het hele verhaal. Limburg heeft namelijk veel te bieden en met dit type van campagnes blijven we top of mind binnen de getargete doelgroep.